Nyheter

(FOTO: Karine H. Henriksen)

1, 5 millioner brødskiver fra Shell

Matpakka «En real matpakke» fra Shell har blitt godt mottatt hos kunder over hele landet. En oppgradert versjon av den velkjente nistepakka, har gjort at flere kunder enn før kommer på besøk i Shell-butikkene.

Publisert Sist oppdatert

Det er sunne og tidsriktige matpakker som smøres på Shell-stasjonene, og de selges i miljøvennlig emballasje. Siden produktet ble lansert i mars i fjor de ansatte smurt opp hele 1.500.000 millioner brødskiver.

Med matpakka har Shell-stasjonene fått mange nye kunder som har ønsket seg et bredere mattilbud langs veien. Kjeden har truffet et udekket behov med et sunt produkt som kunden kjenner. Matpakka er kjent og kjær, og spises både til frokost, lunsj, mellommåltid og ikke minst for de som ønsker god og sunn mat også på nattevakt.

Matpakker med tre skiver

- Det har vært viktig for oss å fornye matpakka, ved at maten er nysmurt, sunn, god, delikat og billig. Alt ligger i en flott matboks med fersk salat og grønnsaker, og gir en god totalopplevelse, sier kategorisjef for mat og kaffe i Shell-kjeden, Hæge Vagle.

- Fortsatt opplever vi en sterk vekst i salget. Våre kunder er så glad i produktet at vi nå også har startet med å smøre matpakker med tre skiver, sier Vagle.

Årets produkt

Under årets utgave av Shell Awards som gikk av stabelen fredag, ble matpakka til Shell kåret til årets produkt.

Noe av hemmeligheten bak det ferske produktet, er et grovt brød med tre haker på grovhetsskalaen med mye fiber og protein, og lite salt. Leverandøren av brødet fikk motta prisen på scenen.

- Lantmännen Unibake leverer det spesiallagde brødet til Shell-matpakka og har bidratt sterkt i produkt utviklingen og konseptet, ifølge Hæge Vagle.

- Distriktssjefene i Lantmännen Unibake har gjennom opplæring og trening bidratt til at stasjonsmedarbeidere har tatt eierskap til produktet og presenterer matpakka med stolthet, uansett Shell-stasjon i hele Norge, sier Vagle.

Suksessen med matpakka feires også av brødleverandøren.

-Det er så gøy å se hvor godt matpakka har slått an, sier key account manager Øyvind Rypås i Lantmännen Unibake.

-Vi har jobbet hardt for å utvikle et brød som både er grovt og saftig. Dette brødet finner du ikke noe annet sted enn i matpakka hos Shell, fortsetter Rypås.

Pålegget består også av gode norske råvarer med salami, skinke og roastbiff fra Grilstad, egg fra Prior, ost fra TINE, ferske friske grønnsaker fra BAMA og håndlagde karbonader fra Matbørsen.

CONVENIENCE kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Nyhetsbrev

Følg oss på Facebook

Powered by Labrador CMS