Annonse
Illustrasjonsfoto: Istockphoto
Leder

Gjør det enkelt!

En ting har jeg lært med årene; lytt til erfarne folk, uansett hvilken bransje du tilhører!

Mix Ankenes i Narvik selger egg og bacon så det griner, selvfølgelig i tillegg til gode burgere. Dette er ikke innovasjon, sier noen, men kanskje er det nettopp derfor de lykkes. Keep it simple, stupid (KISS). Det handler om å gjøre det latterlig enkelt, og kanskje er det nettopp det som skal til for å lykkes i vår omstilling.

Det å sette fokus på sunnere retter er blitt en klar trend i vår bransje. Go2Grill har i sommer promotert en kampanje der barna ikke utelukkes på noe som helst vis. Alt som står på menyen, kan bestilles av barn, med på kjøpet får de også sin egen fruktdessert.

I Bø har vi møtt to ferske drivere som tidligere har jobbet med sykelige overvektige. Nå har Husly Kafe satt sunne og smakfulle bowls på menyen, som til og med den lokale bonden lar seg lokke av.

Shell Sjøormen ligger ikke på latsiden og fronter sunne kyllingwraps til sine kunder. En lokal medarbeider, sammen med en engasjert stab som brenner for sunn fastfood, er noe av det som trengs for å øke salget.

Stavern er ikke et sted man farter forbi, det er en destinasjon i seg selv. På bryggekanten byr Dampskipskaia Restaurant og Kaikanten Streetfood på sunne ferske retter med fisk, blekksprut, scampi og eksotiske krydderblandinger. Det har blitt god butikk.

Sist men ikke minst har vi tatt en real prat med matansvarlig i Circle K. Thomas Bjørseth Nilsen er en erfaren kokk og gründer av Kulinarisk Akademi i Norge. I stedet for å hele tiden skulle presentere noe nytt, satser de nå på å perfeksjonere det de allerede har på menyen. Hans filosofi er enkel; Hvis du skal ta gull i OL, må du trene for å bli god. Det samme gjelder for matservering.

God lesning!

Karine Hildonen Henriksen

Redaktør

Annonse
Annonse
Annonse