Shell-stasjonene er blant konkurrentene når bensinstasjonene skal kjempe om hvem som er sunnest i klassen.

Bensinstasjonene skal konkurrere om å være sunnest

Målet er at det skal bli lettere å få i seg frukt og grønt langs veien når det arrangeres sunnhetskonkurranse for bensinstasjonene.

Publisert Sist oppdatert

Konkurransen arrangeres av Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG). Målet er å selge mer av de sunne varene.

Første gang

– Vi er veldig fornøyde med å ha landet kriterier på konkurransen som gjør den attraktiv å delta på. Både 7-Eleven langs vei, St1/Shell, Esso/Deli de Luca, og Circle K deltar på konkurransen som arrangeres for første gang i år, sier ernæringsrådgiver og prosjektleder for konkurransen, Iselin Bogstrand Sagen fra OFG, i en pressemelding.

Hun sier det er viktig at frukt og grønt er tilgjengelig også for folk på farten, om Norge skal nå fem om dagen-målet. Ifølge tall fra OFGs 5 a day Europe-undersøkelsene spiser Nordmenn i snitt 2,9 av de anbefalte fem om dagen.

Mål

Bensinstasjonskjedene vil bli målt hvor mye frukt og grønt de har i butikken, kvalitet, samt eksponering og salgsfremmende tiltak.

– Nå ønsker vi å se at kjedene gjør en ekstra innsats for å promotere disse produktene slik at flere forbrukere også blir fristet til å velge de sunnere variantene. Hvem vil vel ikke skilte med å være den beste energistasjonen på frukt og grønt, sier Sagen.

Powered by Labrador CMS