Nyheter
7-Eleven og foodora inngår samarbeid i Sverige
I slutten av mars åpnet 7-Eleven opp for at kunder i Stockholm kan bestille mat og drikke via foodoras app eller på foodora.se. Gjennom samarbeidet utvikler 7-Eleven nå Foodvenience ytterligere, og blir først innen servicehandelen som tilbyr sine varer gjennom foodora.
7-Eleven selger mat og drikke i drøyt 50 butikker i Stockholm. Kundegruppen er bred, og kjennetegnes ved at de ofte er på farten og har dårlig med tid.
- Tid er en knapphetsfaktor og i blant rekker kunden ikke løpe ned til 7-Eleven på hjørenet. Nå kan kunden sitte hjemme eller på kontoret og bestille det de vil ha, sier Carl Åkerblad, kategorisjef i Reitan Convenience/7-Eleven.
Samarbeidet er en naturlig utvikling innen 7-Elevens tilbud inne Foodvenience. Foodora på sin side har levert mat med syklister i Stockholm siden 2015.
Det nye samarbeidet, gjør at kundenes valgmuligheter blir større. I foodoras app, kan 7-Eleven sine kunder kunne bestille hurtigmat og drikke, snaks, godis, frukt og melk, men også strømpebukser, tamponger og mobilladere.
Vi ser frem til å styrke vårt tilbud sammen med 7- Eleven. Vår felles forhåpning er at dette opplegget blir et populært tilskudd i foodoras tilbud til sine kunder, sier foodoras svenske sjef, Felipe Gutierrez.
Foodora blir et komplement til våre butikker, og nå får vi en unik mulighet til å nå ut til vår målgruppe der vi enkelt hjelper til med å gjøre hverdagen litt enklere for våre kunder, sier Åkerblad.
Ti utvalgte 7-Eleven butikker kommer til å være utleveringssteder for foodoras syklister. Kunden som bestiller noe fra 7-Eleven behøver i praksis ikke velge hvilken butikk som sender ut varene. Syklisten som skal levere, vil hente produktene fra den nærmeste butikken.
Slik ser siden ut inn på foodoras nettsider i Sverige: