


Nyheter
Sammen med mat- og drikkebransjen skal vi bidra til at nordmenn får i seg mindre sukker. Vårt mål er å få flere til å velge sukkerfri drikke, og da er smaken det viktigste. Derfor lanserer vi tre nye drikker som smaker godt, samtidig som de er sukkerfrie. Vi håper det bidrar til at flere finner en favoritt uten sukker som passer for dem, sier Karen Huffman, Country Director for Coca-Cola Norge.
Nesten halvparten av all brus som selges i Norge er nå sukkerfri.
Vårt raskest voksende produkt er sukkerfrie Coca-Cola zero sugar, og det er ingen tvil om at mange forbrukere nå tar bevisste valg foran butikkhyllen. Bransjetall fra Nielsen viser at sukkerfri brus hittil i år vokser med 6,8 %, og nå står for 48,8 % av brusvolumet her i landet, fortsetter Huffman.
I september blir det for første gang mulig å drikke en sukkerfri Urge og den har Coca-Cola utviklet eksklusivt for Norge. «Urge uten sukker» er en kalorifri variant av den populære 90-tallsdrikken som har et hengivent og ungdommelig publikum her til lands.
Urge er en morsom drikk som vokser i rekordfart, blant annet etter at det tidligere i år også ble mulig å få Urge på boks. De som drikker Urge er usedvanlig lojale, og vi har registrert det har vært etterspørsel etter en sukkerfri variant. Derfor har Coca-Cola utviklet nettopp dette, fremdeles med den gode søtsyrlige smaken og dette skjer helt spesielt for det norske markedet. Det er ikke hverdagskost med eksklusive Norges-lanseringer, så vi ser spent frem mot mottakelsen, sier Karen Huffman.
Den andre nyheten i september er «Fanta solbær zero sugar». Smaken minner om solbærsaft, som nordmenn er godt kjent med men med forfriskende bobler, og uten sukker. Til sist kommer selskapet i september med en ny variant av sukkerfrie Coca-Cola zero sugar denne gang med et hint av sitron.
Smaken er basert på det vi kaller «Perfect serve» av en Coca-Cola, der sitron og isbiter er med på å bygge den perfekte smaksopplevelsen. Nå har vi gjort klar denne smaken på flaske, det er bare å tilsette isbiter og nyte, avslutter Karen Huffman, Country Director i Coca-Cola Norge.