Nyheter
Convenience 2/2019 er ute nå
Trenden på iskremfronten går i retning av at «more is more». Se hva du kan lese om i Convenience 2/2019.
Leder: Slipp kreativiteten løs!
SAMFUNNSANSVAR
Skal bli best i kjøttbransjen på bærekraft
Kjøttbedriften Jæder Ådne Espeland AS ønsker å være best i bransjen på bærekraft, og har nå installert et 576 kvadratmeter stort solcelleanlegg på fabrikktaket.
20-ÅRS JUBILEUM
I fremtiden vil vi vokse på mat og andre tjenester
Den 15. mars møttes Bestmedarbeidere fra 130 stasjoner og leverandører til en fantastisk 20-års markering i Bergen. Vi har tatt en prat med daglig leder Tom Borgersen for å få vite litt mer om historien til Best, hvilke utfordringer bransjen står overfor i dag og ikke minst hva som skal til for å skape vekst i fremtiden.
TEMA ISKREM
Konseptutvikling: Høyner med proffe milkbartendere
MIX kioskene jobber i disse dager med å profesjonallisere sitt signaturkonsept Milkbar. Nå satser de tungt både på profilering av merkevareshakes og opplæring i butikkene. Målet er å løfte kundeopplevelsen ytterligere for isglade nordmenn.
- Gå for«crazy»
Trenden på iskremfronten går i retning av at «more is more». Det skal virkelig bugne. Det gjelder å bruke kreativiteten og leke seg frem til de mest fantasifulle iskremprodukter. Vi har fått et lite innblikk i årets trender, men først har vi fått vite litt mer om hvem NIC egentlig er.
Bubbies frister folk i farten
Ett av de siste tilskuddene fra utlandet på isfronten, er Bubbies Mochi Ice Cream. Det beskrives som et iskremprodukt i premiumklassen. Hos Meny har produktet blitt en suksess, og her går det unna med salget i over 60 butikker.
BEDRIFTSPROFILEN
Vi har bygd for fremtiden
Tingstad flyttet inn i splitter nye lokaler høsten 2018. Her kan både kunder og medarbeidere boltre seg på totalt 3 500 kvadratmeter. Vi har bygd for fremtiden, smiler daglig leder Niklas Jigberg.
MENYSKJERMER
ProntoTV og Pink Fish fikk sølv i konkurransen om digital kommunikasjon
Hvert år blir APEX Awards delt ut til de beste installasjonene og løsningene innenfor digital signage, eller digitale skjermløsninger. I år tok de to norske selskapene sølv i den prestisjetunge internasjonale konkurransen.
PRODUKTUTVIKLING
Solid kvalitetsløft for wiener- og grillpølser
Orkla Foods Norge har forbedret sine bestselgere og jobbet frem nye resepter som inneholder mindre salt og fett, samtidig som kjøttinnholdet har økt og allergener er fjernet. Det har gitt gode resultater i form av tonnevis med mindre salt og fett.
Remixer pølsemenyen
TROMSØ: Shell satser denne våren på en relansering av pølsemenyen, med nye gode smaksopplevelser. Målet er å selge 6,6 millioner pølser og bli best på det de kaller for «Pølselandslaget».
HEDER OG ÆRE
Prisutdelinger i bransjen
MILJØ
Tine kåret til Norges mest bærekraftige selskap i 2019
Det norske folk harstemt frem Tines 200000 kyr, 10000 bønder og 4 500 ansatte til Norges mest bærekraftige selskap i den landsomfattendeSustainableBrand Index-undersøkelsen.
LEDELSE
Tøffere tone på norske arbeidsplasser
Oslo: Halvparten av norske ledere og mellomledere mener arbeidslivet går i en mer autoritær retning. Makten samles på stadig færre hender, viser Norsk Ledelsesbarometer.
LUNSJ MED MICHELLE DANTE
Markedssjefen i Deli De Luca tenker litt som Pippi Langstrømpe:
Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert!
I dette uttrykket ligger det en forståelse om at det er utenfor komfortsonen Michelle lærer som mest. Det kan være nyttig å ha med seg i bagasjen som markedssjef i Deli De Luca, som nå er oppe i 102 avdelinger i Norge.
BRANSJEJUS
Hva må jeg tenke på når jeg har unge medarbeidere?
Hva kan jeg kreve av taushetsplikt hos mine medarbeidere?
FASTE SIDER
Produkter
Flere sider med produktnyheter
Bransjenytt
Flere sider med bransjenyheter