Nyheter
Dette er Årets kjøpmenn
PRISDRYSS: Liv Rita Lindeland fra Stavanger, Thomas Næss fra Trondheim og Ida Eugenie Miliansen fra Bjørkelangen er kåret til Årets kjøpmenn i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Prisen er en annerkjennelse av dyktig lederskap og god kultur, samtidig som kjøpmennene har levert svært sterke resultater.
Årets kjøpmenn ble kåret på det årlige Riksmøtet til Reitan Convenience Norway, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører i 7-Eleven, Narvesen og Northland samles.
Prisen for Årets kjøpmann henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier Kenneth C. Olsen, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway.
Det er sterk konkurranse om prisen til sammen er det over 440 kjøpmenn som vurderes til Årets kjøpmann i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant årets tre vinnere: de er dyktige ledere og har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i Reitans konsepter og kultur.
Vinnerne er respekterte ledere og forbilder i vår organisasjon. De har en ekstrem god serviceinnstilling overfor kundene, og du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, sier Olsen.
Årets kjøpmann Narvesen:
Liv Rita Lindeland på Stavanger jernbanestasjon
Juryens begrunnelse
Årets Kjøpmann utmerker seg ved å stålkontroll på alt som foregår i sin butikk. Service til kundene står tatovert i pannen på kjøpmannen, og det er meget god stemning i butikken, både blant kundene og de ansatte. Kjøpmannen har et målrettet fokus på å utvikle butikken som en mat- og drikkedestinasjon. Veksten i varesalget de siste fem årene er på hele 33 prosent, noe som beviser at hun har lykkes i et langsiktig perspektiv. Hun er også meget engasjert i utviklingen av Narvesen, noe som vises gjennom en tydelig stemme i Kjøpmannsrådet i Narvesen.Årets Kjøpmann 7-Eleven By:
Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim)
Juryens begrunnelse:
Årets kjøpmann i 7-Eleven er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Vedkommende er en leder som bringer det beste frem i menneskene han jobber med, og er en kollega som alltid stiller opp for andre kjøpmenn og organisasjonen. Butikkene hans holder konsekvent en svært høy standard, og er ledende når det gjelder kvalitet, varetrykk og god stemning. Som leder er kjøpmannen meget respektert, og under hans ledelse briljerer både selgere og butikksjefer med stolthet og tillit. I 2019 kunne butikken vise til 5 prosent vekst, og ellers gode resultater.Årets Kjøpmann YX 7-Eleven:
Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen