BAMA Storkjøkken har allerede lansert flere varianter av sunne snacks som tørket frukt og smaksatte dadler, en trend som har blitt svært populær.

Kjemperespons på «Street»-lansering

BAMA Storkjøkken opplever stor suksess etter lanseringen av merkevaren «Street».

Publisert

Det nye konseptet samlet alle BAMA Storkjøkkens «on the go»-produktene under ett felles merkenavn. Etter lansering i ny drakt tidligere i år, har responsen vært overveldende.

– Vi gjorde en omfattende oppstramming og merkevarespissing. Slik blir det enklere å bygge en sterk og gjenkjennbar merkevare. Vi så umiddelbart gode resultater av omleggingen, sier Anne Marit Hanssen, kategorisjef i BAMA Storkjøkken.

 Hun forteller at markedet har respondert svært positivt på lanseringen, og at det er tydelig at BAMA Storkjøkken har truffet blink med sitt oppdaterte sortiment og merkevare.

– Vi fikk kjapt inn en rekke produkter på tvers av kategoriene i flere ulike kjeder. Produktene har solgt svært godt og er et bevis på at produktene har falt i smak hos forbruker, forteller Hanssen.

Til sammen vil det nye «Street»-konseptet bestå av over 35 ulike produkter. Dette inkluderer 20 påsmurte matløsninger, ni ulike drikkevarianter og seks produkter i snackssegmentet - foreløpig.

Det nye «Street»-konseptet skal bestå av over 35 ulike produkter, inkludert ni ulike drikkevarianter.

Satser friskt på nye trender

Convenience-markedet er sterkt drevet av trender, og BAMA Storkjøkken er klare til å kaste seg på de nyeste trendene.

Christina Gundersen, leder for Convenience i BAMA Storkjøkken, forklarer at de allerede har lansert flere varianter av sunne snacks som tørket frukt og smaksatte dadler, en trend som har blitt svært populær.

– Vi skal bli enda bedre til å fange opp markedstrender. Veien fra idé til butikkhylle blir vesentlig kortere, sier Christina Gundersen.

– Det er et klart ønske fra kundene at vi skal være mer nyskapende, og det er en utfordring vi tar på alvor, tilføyer Anne Marit Hanssen.

– Vi var kjapt ute med å kaste oss på daddeltrenden som gikk som er farsott i sosiale medier. I sortimentet har vi dadler med blant annet peanøtter, salt lakrissmak og sur jordbær, cola og godterismak. De har solgt svært godt. Nå jobber vi med flere spennende innovasjoner vi ser frem imot å lansere i markedet, avslutter Gundersen.

Powered by Labrador CMS