Nyheter
Lanserer en energidrikk med et hint av Coca-Cola smaken
Coca-Cola utvider nå porteføljen med en ny energidrikk, Coca-Cola Energy. Dette er første gang Coca-Cola lanserer en energidrikk under sitt eget merkevarenavn.
Coca-Cola Energy har et hint av den gode Coca-Cola smaken mange liker fra før, og inneholder koffein fra naturlige kilder, guaranaekstrakt og B-vitamin, samtidig som den ikke inneholder taurin. Den vil også komme i en sukkerfri variant, Coca-Cola Energy No Sugar, slik at man som forbruker kan velge et alternativ uten kalorier. Begge variantene vil komme på 250 ml bokser, og være tilgjengelige i butikker og utsalg fra første uken i mai.
Coca-Cola Energy byr på ingredienser fra naturlige kilder, og forfriskende smak av Coca-Cola. Denne kombinasjonen var utgangspunktet for hvordan vi utviklet oppskriften. Når vi nå tilbyr folk en annerledes energidrikk, som passer spesielt til en tettpakket hverdag, er vi stolte av å gjøre dette som en del av Coca-Cola merkevaren, sier Javier Meza, Global Chief Marketing Officer for Sparkling Business.
Coca-Cola Energy har en tydelig visuell identitet som skiller den ut i mengden, og lanseres gjennom en bred markedskampanje som starter i mai. Siden den nye energidrikken er tenkt for unge voksne i alderen 18 35, vil den markedsføres i tråd med The Coca-Cola Company’s retningslinjer for ansvarlig markedsføring. Det medfører blant annet at den ikke samples i nærheten av skoler og aldri promoteres som noe som kan mikses med alkohol, i tråd med UNESDA-retningslinjene
The Coca-Cola Company vil introdusere Coca-Cola Energy til nye markeder verden over i løpet av 2019, med fokus på Europa i starten. Her i landet kommer Coca-Cola Energy i butikker og utsalg i løpet av mai.