


Nyheter
Det er en spennende bedrift som har gode forutsetninger for å vokse seg skikkelig stor. Vi ser frem til å bli med på reisen. Investeringen er et ledd i vår satsing på å nå nye forbrukere med helse og velvære i fokus, sier
Det føles veldig positivt å knytte seg tettere til Löfbergs. Det er en etablert aktør som har de samme verdiene som oss. Löfbergs tilfører kompetanse som styrker både oss og produktene vi tilbyr. Dette gir oss enda bedre muligheter til å fortsette veksten, sier Patrick Caraffa, administrerende direktør i Humm Europe.
Humm Kombucha ble grunnlagt i USA i 2009. Humm Europe AB bygget høsten 2017 et nytt, moderne produksjonsanlegg i Gävle. Her produserer de økologisk kombucha. Dette er en fermentert te som er full av vitaminer, organiske syrer og nyttige bakterier som balanserer kroppen. Bedriften har både Sverige og Europa som marked.
Löfbergs har vært Humm Europes salgspartner siden 2018. Til å begynne med gjaldt avtalen svensk dagligvarehandel, men den ble nylig utvidet til også å gjelde horecamarkedet, det vil si hotell, restauranter og kafeer.
På sikt kan samarbeidet utvides til andre områder og markeder i Europa, sier Lars Appelqvist. Interessen er stor, noe som blant annet kan forklares med en sterk helsetrend. Mange ser på kombucha som et godt alternativ til energidrikk, brus og jus, men også som et fint alternativ som alkoholfri drikke til mat.
For Löfbergs er investeringen en del av storsatsingen på det hurtigvoksende Ready To-segmentet. I 2018 startet Löfbergs et nytt forretningsområde med on the go-produkter i fokus. Planen er å vokse både organisk og gjennom oppkjøp.
Humm Kombucha kompletterer sortimentet vårt av kalde drikker som ICE Coffee, Cold Brew og Caffeine Water. I januar 2018 kjøpte vi oss dessuten inn i selskapet Superbonobo, som selger rawbars og andre naturlige, økologiske mellommåltider og snacksprodukter, sier Lars Appelqvist.