


Nyheter
Butikken er en pilot i MENY-kjeden hvor mange nye, mer urbane konsepter testet ut. Streetfood-avdelingen, som ligger like ved inngangspartiet og med kort vei til betalingsområdet, består av tre take-away-varianter: sushi, taco og pizza.
Butikken har også et lite «påsmurt-utsalg» med egen betalingskasse og egen kaffebar ved betalingskassene inne i butikken. I tillegg er den mer åpen med bredere «handleganger», flere selvbetjeningskasser og mulighet for å gå kortere runde gjennom, alt for raskere handel for tusenvis av kunder som daglig strømmer gjennom.
Butikken er et bevis på vår lokale skreddersøm. Vi må tilpasse butikkene til beliggenheten, det vl si kundenes behov og handlemønstre. Oslo City er et knutepunkt hvor mange kunder passerer, de har ofte dårlig tid, de har ikke bil og de spiser mat i farta. Samtidig bor 75 prosent i Oslo i 1-2 personshusholdninger, og stadig flere av dem velger enklere måltidsløsninger eller å spise ute, sier MENY-sjef Vegard Kjuus i en pressemelding. Han understreker at matglede, kvalitet og gode råvarer ligger i bunn i alt MENY gjør.