


Nyheter
En gang i året arrangerer Norsk Tipping sin egen fagkonferanse. Det er også anledningen for å gi ekstra oppmerksomhet til kommisjonærene som hver dag møter tusenvis av selskapets kunder.
I år kjempet ca. 3 500 kommisjonærer fra Svalbard i nord, til Lindesnes i sør, om den gjeveste prisen av dem alle: «Årets kommisjonær». Til slutt gikk Narvesen Mosseporten seirende ut, etter tøff konkurranse med Obs! City Lade i Trondheim og Obs! Harstad.
"Årets kommisjonær er en butikk som setter seg høye mål og er veldig god på gjennomføring av salgskonkurranser i regi av Norsk Tipping. Butikken fremstår som kreativ og er svært god til å lage et kampanjemateriell tilpasset butikken."
«Årets kommisjonær» var ikke den eneste prisen som ble delt ut tirsdag.
Juryen er imponert over kremmerånden til Mix CC Drammen, og mener at kommisjonæren «gjør det lille ekstra som må til». Blant annet er kommisjonæren dyktig til å bruke alle merkedager i året for å skape liv i butikken og gjerne med kostymer!
Det var daglig leder Anne Høgsand som mottok prisen, som forhåpentligvis får hedersplass i butikken i tiden som kommer.
Thorbjørn A. Unneberg, direktør for Kundemøte i Norsk Tipping, sier:
- Med tusenvis av kundemøter hver dag er kommisjonærene viktige representanter for Norsk Tipping. Det er en stor og viktig jobb, og derfor er det en stor glede for oss å sette ekstra pris på de aller beste.
Fakta:
Spill hos kommisjonærene utgjør en betydelig andel av omsetningen til Norsk Tipping. I 2018 stod kommisjonærene for 3 milliarder av nettoomsetningen til selskapet.Kommisjonærene utgjør også en viktig rolle for lokalsamfunnet. I 2018 bidro kundene til Narvesen Mosseporten, Meny Hovenga, Mix CC Drammen og Mix Lillesand 876 000 kr i grasrotandel til lokale klubber og foreninger.