Nyheter

Reitan Convenience vil doble matsalget i Sverige

I oktober lanserte Reitan Convenience et nytt konsept for Pressbyrån og 7-Eleven . Med hjelp av to lokale produksjonskjøkken og et samarbeid med Green Food og Axfood skal fersk mat leveres til 130 butikker i Stockholm og Gøteborg, seks dager i uken.

Publisert Sist oppdatert
(Arkivfoto)

Nå har selskapet satt som mål å doble matsalg i de neste tre årene, samtidig som de planlegger å utvikle sortimentet.

- Nå kan vi se mer på trender og nøyaktig hva våre kunder er ute etter, noe som nettopp er fleksibilitet, høy kvalitet og funksjonell mat. Vi ser en del på Whole Foods i USA som har et variert og sunt utvalg som vil appellere til våre kunder, sier Fredrik Klein, innkjøpssjefer i Reitan Convenience Sverige.

Ved lanseringen i oktober annonserte Reitan Convenience at de håper på å kunne rulle ut det nye konseptet i minst halvparten av de 490 butikkene de har i Sverige.

(Kilde: Fast Food Magazine)

Powered by Labrador CMS