Nyheter

SAS med nytt mat- og drikkekonsept

Nå lanserer SAS ”New Nordic by SAS” - et matkonsept med inspirasjon fra de reisende, take-away kulturen og den nordiske matfilosofien. Her er den lokale opprinnelsen og sesongens råvarer sentrale.

Publisert Sist oppdatert

Med fokus på funksjon, kvalitet, smak og design, tilbyr SAS sine reisende et utvalg av nye smaksopplevelser. Måltidene baseres på friske, lokale råvarer og rene smaker i forpakninger med ny og forenklet design.

Vi vet at mat og drikke er en viktig del av reiseopplevelsen, og er derfor glade for å kunne lansere et helt nytt konsept der vi har lagt mye omsorg i forpakninger, matkvalitet og at hele opplevelsen skal passe inn i sammenhengen. Vi har arbeidet oss gjennom alt for å gi våre reisende en enda bedre og mer personlig helhetsopplevelse, sier Stephanie Smitt Lindberg, produkt- og utviklingssjef i SAS.

Det nye designet er unikt i bransjen og er inspirert av take-away kulturen. Lunsj og middag har forpakning i form av en kube som gjør det enkelt å spise mens man arbeider, leser eller ser en film.

I den nye menyen inngår blant annet norsk fjordlaks, svensk lam og dansk kalv, sammen med lokalt dyrkede grønnsaker og rotfrukter fra Skags gård. Til hovedmåltidet serveres også tilbehør i form av en fylt og næringsrik muffins.

- Vi jobber hele tiden med å finne lokale produsenter som vi kan samarbeide nært med, slik at vi sammen kan utvikle menyen vår og sørge for at vi serverer råvarer som er i sesong. Det kan dreie seg om det steinovnsbakte brødet fra IL Fornaio, aspargesen som er dyrket på Stenhuse Gård, den håndlagde sjokoladen fra Hedh Escalante, eller potetene fra Tollby Gård, sier Peter Lawrance, Head chef og meal planner i SAS.

Konseptet er utviklet av SAS egne ansvarlige for mat og drikke, i samråd med reisende og kabinpersonale. Den nye lanseringen er en del av en større oppdatering av SAS mat- og drikkeutvalg. Konseptet har premiere den 28. mai på SAS flyvninger i Norge, Skandinavia og Europa. Maten og drikken inngår i billettprisen i SAS Plus, og kan kjøpes som tillegg i SAS Go.

Det nye mat- og drikkekonseptet er også en del av SAS New Experience, der SAS oppgraderer samtlige fly på kort- og mellomdistanserutene med nye kabiner og høyhastighets-WiFi.

Nyheter for flygninger med varighet over 80 minutter, er blant annet frokosten i SAS PLUS og GO, lunsj og middag i PLUS, og en ny type salat, brød og smoothie i GO.

På flygninger over to timer kan man i GO forhåndsbestille salat, brød, den nye lunsjen, eller middagskuben, samt det nye kids meal til barn. Frokost finnes for salg ombord (i prinsippet over alt, med noen unntak på de aller korteste flygingene) med mulighet til å forhåndsbestille på flygninger over 60 minutter.

Powered by Labrador CMS