Nyheter

Biltema er en av Nordens største butikkjeder med 150 varehus i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Satser med 16 nye varehus i Norden

Ekspansjonen fortsetter for detaljhandelsgiganten Biltema, og nå presenteres massive vekstplaner i form av 16 nye varehus med tilhørende cafe i Norden.

Publisert Sist oppdatert
Biltema Cafe sin meny byr på rimelig mat og drikke. I 2019 gikk det unna med over 25 500 saftige hamburgere og 14 - 15 000 pølser i Stjørdal, og over 300 000 hamburgere totalt i hele Norge Foto Foto: Karine Hildonen Henriksen

Veksttakten øker for Biltema, og prosessen for bygging av hele 16 nye varehus med tilhørende cafeer pågår for tiden i Norden - åtte i Sverige, fire i Danmark, to i Norge og to i Finland.

I Norge har Biltema Cafe avdelinger ved 19 av 67 varehus, disse er; Arendal, Bergen Sandsli, Bryne, Gjøvik, Gol, Haugesund, Jessheim, Kristiansand, Lillehammer, Lyngdal, Mosjøen, Skien, Steinkjer, Stjørdal, Oppdal, Trondheim, Vinstra og Stavanger.

Med flere varehus øker også behovet for lagerplass, og kjeden utvider derfor også hovedlageret i Halmstad, Sverige. For øyeblikket bygger selskapet ut et totalt areal på 233.000 kvm.

Knut Svenningsen i Biltema.

- Vi er i ferd med å bygge på et område så stort som 33 fotballbaner, og vi har ingen planer om å bremse fremover. Varehusene er kilden til vår betydelige omsetningsvekst, og vi følger opp dette med massive investeringer i nye varehus over hele Norden, sier Knut Svenningsen, administrerende direktør i Biltema.

De 16 varehusene som bygges åpner dørene i 2021 og 2022, og i hvert varehus blir det nyansettelser på mellom 25 og 60 personer. I Norge åpnes det nye konseptvarehus i Namsos i februar, og Bamble høsten i 2021.

Den populære varehuskjeden har store ambisjoner og har satt som mål å være oppe i 100 varehus i Norge innen 2028.

Powered by Labrador CMS