Mat på farten
Take away-suksess for lokal restaurant i Bergen
Da koronakrisen slo til og gjestene måtte holde seg hjemme ble mange restauranter over hele landet tvunget til å tenke nytt. En av restaurantene som tidlig startet et tett samarbeid med Foodora var Royal Gourmetburger & Gin, som har hatt en økning i både ordre, omsetning og nye kunder.
I tillegg til en ordrevekst på over 100 prosent gjennom foodora det siste året, har antallet nye kunder og omsetningen steget betragteligt hos Royal Gourmetburger & Gin. Høyde er veldig fornøyd med samarbeidet med Foodora, og tror ikke bestillingene gjennom plattformen vil gå ned når restaurantene åpner opp som normalt:
- I en normalsituasjon gjør Foodora at vi kan utnytte ledig kapasitet på kjøkkenet når det er mindre å gjøre i restauranten. I koronaperioden ble Foodora viktig for å i det hele tatt få maten ut til kunden, som satt hjemme og ikke fikk bevege seg så fritt som hen ønsket. Antagelig vil omsetning gjennom Foodora holde seg vedvarende høyere enn det var før korona, også etter at vi er tilbake i normalsituasjon, siden man kan hevde at en del flere kunder enn tidligere har fått øynene opp for take away som konsept i seg selv, sier Høyde.
Foodora startet med levering i Bergen høsten 2016, og er et veldig populært tilbud blant innbyggerne. I byen har veksten samlet vært på 140 prosent fra april 2020 til april i år, og det har kommet på 207 nye restauranter på plattformen.
- Vi er utrolig glade for at vi har kunnet hjelpe Royal Gourmetburger & Gin og flere andre restauranter med å få hjulene til å gå rundt i en veldig krevende periode. Foodora sitter på mye kunnskap rundt det å optimalisere meny og prosesser for take away, og det er veldig gøy å se at de grepene vi gjør sammen med restaurantene gir resultater, sier Lissan Dotche, regional manager for Foodora Norge.
(Pressemelding)