Nytt om navn
Børre Kleivan blir ny sjef for McDonald's
Børre Kleivan blir ny leder av Food Folk Norge, som forvalter merkevaren McDonald’s i det norske markedet. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør i Europcar Norge, og tiltrer stillingen den 3. februar 2020.
Kleivan overtar etter Pia Martinsen Mellbye som er ansatt som direktør for Salg og Marked i REMA 1000.
- Jeg gleder meg veldig til, og er samtidig ydmyk ovenfor, å bli en del av en så imponerende merkevare og suksess som McDonald’s er både internasjonalt og i Norge. McDonald’s verdier og klare mål om å skape et fantastisk sted å jobbe, og å hele tiden utvikle og trene medarbeidere og franchisepartnere, er noe som imponerer meg. Det er et konstant arbeid med å skape den beste opplevelsen for gjestene. Jeg ser frem til å møte og jobbe sammen med alle de dyktige og talentfulle medarbeiderne og franchisetakerne i McDonald's, sier Kleivan.
- Vi er strålende fornøyd med at Børre blir med på laget. Han har en sterk, norsk franchisebakgrunn med en god merittliste i virksomhetene han har jobbet med. I tillegg betyr hans erfaring i restaurant- og hotellbransjen at han virkelig forstår gjestfrihet og gjesteopplevelse. Denne kombinasjonen av gode franchisetakere og enestående gjestfrihet er kjernen i McDonald's, og det er grunnen til at gjestene våre vil fortsette å komme tilbake til restaurantene våre. Vi er sikre på at Børre i samarbeid med Food Folk Norway, og våre glimrende norske franchisetakere, vil bygge videre på det sterke teamet som allerede er i markedet - og fortsette å bygge videre på de fantastiske resultatene som er oppnådd de siste årene, sier Andrew Miller, CEO i Food Folk Group.
Børre Kleivan er født 5. april 1971. Han har en Master of Business Administration fra BI i Oslo og en BSc Management Studies, Hotel Management, fra University of Surrey i England. Han har bred erfaring fra franchiseselskaper som administrerende direktør i Europcar Norge og franchisesjef i Polygon AS, i tillegg til at han har lang erfaring fra restaurantbransjen bl.a som daglig leder ved Theatercaféen i Oslo.
- For meg representerer McDonald’s et produkt og en merkevare som har ønsker, styrke og evner å utvikle seg i tråd med de konstante endringer og forventninger markedet har. Samtidig er de lojale mot kjerneproduktet og verdiene. Etter å ha jobbet noen år utenfor restaurantindustrien ser jeg frem til igjen å jobbe i en bransje som ligger mitt hjerte nært, sier Kleivan.