Nytt om navn
Foodora henter ny sjef fra RED Performance
Foodora ble etablert i Norge i 2015 og har de siste årene vokst eksponentielt. I dag leverer selskapet mat fra over 1400 restauranter i 11 byer i Norge. Nå styrker foodora teamet ytterligere og Magnus Strømnes Bøe trer inn i rollen som Head of Commercial fra 1. september 2020, med ansvar for et voksende Commercial-team på rundt 30.
Strømnes Bøe hentes fra rollen som CEO i RED Performance, en rolle han har hatt siden sommeren 2017.
- De 19 siste årene har jeg jobbet med digital markedsføring, SEO, webanalyse og digital strategi – nå gjør jeg et hopp over til kundesiden. Foodora er i en rivende utvikling og erfaringen min fra bransjen passer som hånd i hanske opp mot utfordringene som selskapet står ovenfor. Elisabeth Myhre har som Managing Director bygd opp en imponerende organisasjon, og det er veldig mye på trappene som jeg vet vil ta selskapet videre, en reise som blir veldig spennende for meg og mine nye kolleger, sier Strømnes Bøe.
Norges første på Q-handel
Tidligere i år introduserte foodora levering fra butikker på 30 minutter, og ble med det Norges første aktør innen Q-handel (quick-handel).
Magnus vil jobbe tett med Managing Director, Elisabeth Myhre ,og ha hovedansvaret for å videreutvikle partnerskap med eksisterende og nye restauranter. I tillegg vil han være dypt involvert i utviklingen av nettopp Q-handel og i å skape gode samarbeid med kjeder og enkeltstående butikker.
En god match
- Magnus har bred erfaring innenfor e-commerce, webanalyse, produktutvikling og salg, og vi er sikre på at han er en perfekt match med foodora. Vi er veldig glade for å få Magnus med på laget. Med hans erfaring og kompetanse vil han bli en viktig bidragsyter til å utvikle satsningene og partnerskapene våre ytterligere, sier Elisabeth Myhre.