Nytt om navn
Pelly Butikkinnredning kjøper Butikkonsept og styrker sin posisjon i Norge
Oppkjøpet den 1. januar i 2022 styrker Pellys posisjon i det norske markedet og gir Butikkonsept tilgang til en bredere sourcing og et bedre tilbud på digitale verktøy.
– En perfekt match er jo et kjent uttrykk, og det er slik det virkelig føles i dette tilfellet. Butikkonsept og Pelly er veldig like i både næringsliv og kultur, og vi ser frem til å utvikle oss sammen i det norske markedet, sier Håkan Eriksson, administrerende direktør i Pelly Butikkinredningar AB.
Butikkonsept AS har lang og solid erfaring og har vært i markedet siden 1975. Fra 2016 som selvstendig selskap under navnet Butikkonsept. I likhet med Pelly tilbyr de komplette løsninger, og visjonen er å være det foretrukne valget for sine kunder og partnere når det gjelder konseptutvikling, innredning, prosjektering og montering.
Butikkonsept AS er sertifisert i henhold til Miljøfyrtårn, noe som betyr at de jobber systematisk og målrettet for å redusere miljøpåvirkningen.
I løpet av 2022 vil Butikkonsept AS fortsette under sitt nåværende navn, og innen 2023 er planen at begge selskap opererer under merkevaren Pelly. Oppkjøpet innebærer ingen endringer i kontaktområder for kunder og leverandører.