Produktnytt

Sommernyheter fra Espresso House

Kaffekjeden ønsker den varme årstiden velkommen med nøtteaktige og fruktige smaker.

Publisert Sist oppdatert

­Espresso House oppdaterer sommermenyen sin med en islatte og en iscappuccino med smak av hvit sjokolade og macadamia skriver de i en pressemelding. Fjorårets sommerfavoritt, frossen lemonade, kommer tilbake med to ulike smaker: rosa grapefrukt og nykommeren yuzu.

Kaffe og nøttesmak

– Gjestene våre elsker kombinasjonen av kaffe og nøtteaktige smaker. I vinter lanserte vi en latte og cappuccino med smak av hasselnøtt, og den ble sesongens store suksess. I sommer viderefører vi nøttetemaet med macadamia og hvit sjokolade i de kalde espressodrikkene, sier kategori- og innovasjonssjef Marie Edberg i Espresso House Group.

Iskalde kaffedrikker kombinert med nøttesmak er en voksende markedstrend i Europa.En sterk nykommer på vei opp – kun slått av de klassiske smakene karamell og vanilje.

– Kafeene våre byr på både nye og klassiske smaker. Om sommeren velger flere gjester iskaffeprodukter, og det hadde jeg naturligvis i tankene da jeg utviklet sesongens drikker – fokus på smakstoner som passer perfekt til kald kaffe, sier Marie Edberg.

Yuzu – en smak av Asia

Rosa grapefrukt i frossen lemonade er en favoritt som kommer tilbake, og til sesongens smaksnyhet har Espresso House vendt blikket mot Asia og lanserer yuzu i både frossen lemonade og iste.

– Yuzu er en interessant frukt med en smak som er en slags blanding av mandarin, appelsin og grapefrukt. I drikker passer den utmerket sammen med søtere frukter, for eksempel mango. Frukten har vært populær i den kulinariske verdenen i noen år, og den blir stadig mer utbredt. 2022 er året der et bredere publikum vil få øynene opp for yuzu, spår Marie Edberg.

Mer av det gode

Espresso Houses bidrag til sommerens kosestunder heter Millionaire Choco Caramel Frapino. Drikken er en blanding av sjokolade, sirup og gyllent bling på toppen, inspirert av shortcake. Den fungerer som en leskende og deilig melkedessert på en varm sommerdag.

Espresso House ble grunnlagt i Sverige i 1996 og har vokst til å bli Nordens ledende premium kaffebar med 6000 baristaer og over 500 kaffebarer i Sverige, Norge, Finland og Danmark.
Over 100 000 gjester besøker Espresso House daglig. Siden høsten 2018 har Espresso House også vært tilgjengelig i Tyskland.
Powered by Labrador CMS