Annonse

Papirutgaven

PAPIRUTGAVENHer får du sommerens utgave!

Fisk og sjømat kan fint serveres til folk på farten. Det har Roar i bua på Tønsberg brygge gjort til stor butikk gjennom snart 30 år. Les mer om sommerens utgave her.

LEDERHar pandemien gjort det enklere å velge sunnere mat?

Ferske tall fra rapporten Food & Health 2021 viser at forbrukerne i de nordiske landene har økt bruken av grønnsaker, kylling, fisk og egg.

PAPIRUTGAVENHer er årets andre Convenience

I denne utgaven byr vi på årets trender for iskrem og iskremtilbehør. Isbaren i Sandefjord tar oss tilbake til 50 og 60-tallet med sitt fargerike retrointeriør. Best-kjeden har benyttet koronatiden til å oppgradere mange av sine stasjoner, samtidig som de ruller ut sitt nye konsept, Pizzaeksperten.

LEDEREn tid for glede!

Etter et merkverdig år kommer nye muligheter, og nå kan det endelig se ut som det lysner. Jeg lengter virkelig etter en saftig softis med masse topping, med en deilig nytraktet kaffe attåt! Det er jeg ikke alene om.

CONVENIENCE 1/2021 er ute nå

PAPIRUTGAVEN: I årets første utgave får du et godt innblikk i hvordan Jafs-kjeden har bygget seg opp gjennom årene. Vi har også tatt en prat med sjefen for Burger King i Skandinavia for å høre mer om hvordan de utvikler seg videre med ny logo, nye eiere og nye fremtidsvisjoner. I tillegg har vi utvidet bladet med en egen seksjon for arbeidsliv og ledelse.

Får vi en gryende vår?

Det siste året har uten tvil vært krevende for mange, både for produsenter, butikkdrivere og kunder. I møte med de store utfordringer, har man alltid noen valg. Du kan velge å kapitulere og gi opp, eller du kan velge å se nye muligheter. Mange av dere velger heldigvis det siste, uansett hvilken situasjon dere er i. Folk må ha mat!

Årets siste CONVENIENCE på tur i posten

PAPIRUTGAVEN: Vi nærmer oss jul og årets siste papirutgave av CONVENIENCE er på tur i posten til våre abonnenter. Her får du blant annet vite hvordan man lykkes med bake-off i stor skala, og hva som skal til for å lykkes som kjøpmann i nord.

Convenience 5/2020 på vei

Take away, hjemlevering og pizza er tema for høstens andre utgave. Vi har blant annet snakket med daglig leder av Peppes Pizza i Bodø for å høre hvordan de har opplevd koronapandemien. I denne utgaven får du også vite mer om Circle K og Narvesen sine pizzasatsninger. Dette og mye mer får du i høstens andre utgave.

Hvorfor ikke satse på et knallgodt take away-tilbud til julebordskundene?

Det pågår en debatt om hvorvidt bedriftene bør droppe årets julebord, eller ikke. Som ansatt er dette kanskje et av årets høydepunkter i jobben. Som bedriftsleder står man muligens i en vanskelig skvis. Skal, skal ikke?

Convenience 4/2020 er på vei i posten!

Etter en utfordrende vår med Covid-19 ble sommeren for mange bransjeaktører en skikkelig opptur. I denne utgaven får du flere reportasjer fra vårt langstrakte land, og du får et innblikk i hvordan bransjelederne oppsummerer sommeren. Shell-stasjonen i Tana kan vise til en formidabel vekst og ble kåret til Årets Forhandlerstasjon i 2018. I denne utgaven får du hele historien om stasjonen.

Gi dere selv en stor klapp på skulderen!

LEDER: Sommeren 2020 tror jeg mange av oss kommer til å huske til evig tid. Hvem skulle trodd at vi skulle oppleve en pandemi som til de grader la restriksjoner på vår bevegelsesfrihet? Jeg benyttet sommeren til å kaste meg i bilen og kjøre Norge på langs.

Convenience 2/2020 er ute nå

I 2013 startet det norske konseptet Funky Frozen Yogurt opp sin første butikk her til lands. I dag har kjeden hele 20 avdelinger fordelt rundt på kjøpesentre i Norge. Målet var å øke omsetningen med 10 prosent i år. I disse koronatider venter de seg imidlertid en tøff sesong.

En vakker dag…

LEDER: Om en stund vil vi alle komme tilbake til normalen. Kanskje blir den ikke helt som før, og forhåpentligvis vil nordmenn mer enn noen gang verdsette det norske bedrifter har å tilby. Vi satser på det!

CONVENIENCE | Messeutgaven er ute nå

I fjor solgte Biltema Cafe over 300 000 hamburgere. Vi har fått vite hva som er suksessen bak burgersalget. I Convenience 1/2020 får du mange gode smakebiter fra SMAK 2020, en inspirerende kioskhistorie fra Spikersuppa, og vi blir nærmere kjent med McDonald’s nye toppsjef, Børre Kleivan.

Hva er smaken av Norge?

Den 3. til 6. mars kan vi virkelig glede oss til noen spennende matglade dager på Norges Varemesse i Lillestrøm. Da går SMAK 2020 av stabelen, og her får vi innsikt i hva som skal gjøre Norge til en matdestinasjon innen 2030.

Hold deg oppdatert i 2020!

Magasinet CONVENIENCE kommer ut 6 ganger årlig. Her setter vi søkelys på aktuelle temaer og nyheter for alle bransjeaktører som tilbyr fristende mat og drikke til folk på farten. Ønsker du å holde deg faglig oppdatert? Bestill Convenience i dag!

LEDER: – Kan det brukes en gang til?

Da jeg var liten, bygde julegleden seg opp for hver dag vi nærmet oss julaften. Hva var det som lå inne i alle pakkene? Som voksen reflekterer jeg over mengden papir, plast og annet søppel som vi sitter igjen med når alle pakker er åpnet. Kan det brukes om igjen?

LEDER: Det grønne skiftet

I disse dager står miljø og jordklodens fremtid øverst på manges agenda. Noen snakker med store ord, andre streiker, men det finnes også de som handler i praksis. 

Convenience 4/2019 er ute nå

Langs E6 mellom Levanger og Stjørdal ligger Vuddy Valley og Kortmans Lysfabrikk. I 2016 hadde de et 10-talls bord i sin amerikanske tilbygde diner. Nå har Pick Up Cafe’en utvidet kraftig og sørget for betydelig mer boltreplass til

31 ran mot kiosk, bensin og servering i 2018

Oslo: Den 7. april ble nok et ran begått mot conveniencebransjen, denne gangen mot 7-Eleven i Hegdehaugsveien i Oslo. Totalt ble det i 2018 ble det begått 7 ran i kiosk, 18 ran i bensinstasjoner og 6 ran i servering. Thor Martin Bjerke er sikkerhetsrådgiver i Virke, han bekrefter at antall ran har falt markant de siste 10 årene. Den positive utviklingen har imidlertid stagnert, og nå har tallene har stabilisert seg rundt 24 til 32 ran i året.

Convenience 1/2019: 31 ran i 2018

I 2018 ble det begått 7 ran i kiosk, 18 ran i bensinstasjoner og 6 ran i servering. Antall ran har falt markant de siste 10 årene, men den positive utviklingen har stagnert. I denne utgaven har vi satt søkelys på ran og ransforebygging, i tillegg til mat på farten.

Convenience 6/2018 er ute nå

Dinerkonseptet Johnny Rockets startet i USA for over 30 år siden og har nå åpnet sine første restauranter i Norge.

LEDER: Tid for dessert!

Adventstiden er både en fin og forunderlig tid. Det bygges opp til forventninger om hva som skal komme, samtidig som vi reflekterer over året som har gått.

Convenience 5/2018 er ute nå

I denne utgaven har vi satt søkelys på pizza og mat i farta. Italienske Elio Corsi tok sølv i Pizza World Championship, nå forteller han hva som skal til for å hevde seg i pizzatoppen. Vi har også besøkt Circle K og smakt på deres tacofavoritter som nå er rullet ut i hele landet. Espen Hoff i Peppes Pizza forteller også hvordan de skal ekspandere de neste årene. Dette og mye mer får du i høstens andre utgave.  

Det er ingen skam å spise i tide!

LEDER: Mat på farta har de fleste av oss et forhold til. Minsten skal på trening, foreldremøtet starter alt for tidlig, og vi må ha noe innpå før vi haster avgårde. Ok, så tyr vi til enklere løsninger for å sikre at hverdagens logistikk går opp uten store problemer. Når bransjeaktørene utvider og satser på sunnere måltidsløsninger, gjør det at stadig flere av oss kan velge mat på farta uten å føle skam, eller få dårlig samvittighet. Tema for denne utgaven er nettopp mat på farta og pizza.

CONVENIENCE 4/2018 er ute nå!

I denne utgaven har vi satt søkelys på innredning og nytt kassesystem. Lekter’n ved Aker Brygge har hatt stor suksess ved innføring av ny teknologi. Dette og mye mer kan du lese om. Ta en sniktitt her!

LEDER: Med teknologien på lag!

Denne sommeren skriver seg inn i historien som en av de varmeste på lang, lang tid. Det har vært en prøvelse og utfordring, ikke minst for våre bønder som sørger for maten på våre bord. Men for bransjeaktørene i convenience, har det derimot vært en strålende sommer, bokstavelig talt.

Sommerens utgave av Convenience ute nå

Kaffe er tema i sommerens utgave av Convenience.

Det blomstrer!

Tema for denne utgaven er kaffe

Convenience 2/2018 er ute nå

Iskrem er tema i den nyeste utgaven av Convenience. Men det er også mye mer å lese om. Ta en sniktitt her!

De glade festdager!

Årets første Convenience er ute nå

Lucky Bowl satser på en moderne og mer eksklusiv atmosfære. Det håper de vil gjøre dem til størst i Europa. Dette og mye mer kan du lese om i nyeste Convenience.

Nye kundeopplevelser

Vinteren har vært snøfull for mange av oss de siste månedene. Med røtter i nord, må jeg innrømme at jeg liker at snøen laver ned, og blir liggende helt hvit. Da føler jeg meg hjemme. Kuldegradene og isholka derimot, kunne jeg glatt vært foruten. Heldigvis finnes det bransjeaktører som sørger for at vi både kan få oss en varm deilig matbit, samtidig som vi også kan trimme av oss juleribba.

Convenience 6/2017 er ute nå

Med nye ambisiøse ledere og eiere på plass i Big Bite, ligger det an til en voldsom vekst i den norske retailkjeden. Så langt er de oppe i 56 avdelinger, og om ett års tid er det 65 Big Bite i Norge.

FastFood bytter navn til Convenience

Bransjebladet FastFood er inne i sin 20. årgang og følger opp markedstrendene ved å endre magasinnavnet til Convenience.

FastFood 5/2017 er ute nå

Kanel Steinovnsbakeri satser på et trendy og eksklusivt miljø, og rykende ferske bakervarer. Blant favorittene hos lunsjgjestene finner vi selvlagde bruschettaer i mange varianter.

FastFood 4/2017 er ute nå

Hva har jeg lyst på i dag?

Sommerens utgave på vei: FastFood 3/2017

I 2013 fulgte Elin Robsrud drømmen og kjøpte sin første kaffemaskin. I dag har Kokeliko Kaffebar nesten vokst ut av det intime og hyggelige lokalet på Vøyenenga i Bærum.

FastFood 2/2017

Norges første iskrem-universitet

FastFood 1/2017

Pizza-suksess i Lillehammer

Annonse
Annonse
Annonse