‘Skremmende billig hamburger’

Publisert: 9. desember 2013 kl 16.31
Oppdatert: 9. desember 2013 kl 16.31

Anne-Lise Olsen (49) har jobbet i kiosk i 31 år: Ja, jeg var 18 da jeg startet. De siste 10 årene har jeg vært selvstendig. Hele tiden har det vært en spennende bransje å operere i, og enda mer spennende etter at jeg fikk det fulle og hele ansvaret med risikoen det medfører.

Heldigvis har det gått bra. Anne-Lise gir en tributt til Gyda som samarbeidspartner. Hun føler hun får mye igjen for tilslutningen, men yter også noe den andre veien, som medlem av kjedens markedsråd.

 

Store endringer

Kiosksortimentet har gjennomgått store endringer i løpet av den knappe generasjonen hun selv har vært aktør. Kategoriene som selger best i dag? Den store bestselgeren er ‘Skremmende billig hamburger’ til 35 kroner. Butikkens store lokkevare, selvfølgelig, bekrefter hun.

I sommerhalvåret er softis på salgstoppen, og den kategorien som trolig monner mest både på topp- og bunnlinjen. Enten er vi størst eller nest størst i byen på softis, og det synes jeg er artig, forteller Anne-Lise.

Saken fortsetter under annonsen

Hun opplyser at det stadig kommer inn nye varer, som selger bra: Nå sist sveler fra Prior som selger som hakka møkk, ler hun. I nord er sveler best kjent som ‘å bite i’ til kaffen på fergene. Men nå ser vi at den i høyeste grad forsvarer sin plass på kioskmenyen.

 

Både gamle og unge

Kundemassen? Mange eldre er faste på spill. Enda flere unge fra en yrkesskole i nærheten, som kommer for å kjøpe billig burger. Høysesong er fra mai og gjennom sommeren. Er det godt vært, er det lang kø for softis. Vi ligger jo gunstig til for turisttrafikken gjennom byen, opplyser Anne-Lise Olsen, til bladet FastFood.

 

Ledige stillinger – Conveniencejobb