Nyheter

Circle K fornyer kaffen

Circle K har fornyet sitt sorte gull og lansert en ny kaffesmak som er mindre brent slik trendene nå viser at kaffen helst bør være for norske ganer.

Publisert Sist oppdatert

- Vi har lyttet til kundene gjennom flere brukertester. Selv om mange av kundene våre har satt stor pris på den kaffen vi allerede har, ser det ut som vi med den nye kaffeblenden treffer enda litt bedre og bredere - på hvordan våre kunden foretrekker kaffen sin, sier Jeanette Amara, kategoriansvarlig for mat og kaffe i Circle K Norge.

Kundene fyller 27,5 millioner kopper hos Circle K hvert år, enten i Koppen (kaffeavtalen) eller i vanlige pappbeger som stasjonen selger. Totalt snakker vi om 5,5 millioner liter kaffe hos Circle K hvert år.

- Kaffe er viktig for Circle K og for kundene våre. Nordmenn elsker kaffe, også om sommeren, og vi ser et løft i våre tall i feriemånedene, sier Amara.

Den nye kaffen på Circle K består av 100 % Arabica bønner, og kommer i all hovedsak fra Brasil med innslag fra Sør- og Mellom Amerika samt Øst Afrika. Blandingen gir en velbalansert kaffesmak med en finstemt sødme og toner av mørk sjokolade.

Den nye kaffen kommer på alle Circle K sine stasjoner med Simply Great Coffee -konseptet.

Nordmenn drikker nest mest kaffe av alle i hele verden, justert etter innbyggertall. Vi har kjærlighet for den varme drikken. I generasjoner har kaffekoppen vært en ekstremt viktig del av nordmenns liv. Ifølge Norsk kaffeinformasjon drikker hver av oss i snitt 160 liter kaffe i løpet av et år.

Syv avgjørende faktorer for god kaffe:

  1. Kaffebønnene
  2. Kaffebønnenes opprinnelse og blandingsforhold
  3. Brenning av kaffebønnene
  4. Hvordan bønnene er malt
  5. Dosering
  6. Vannkvalitet
  7. Kaffemaskin

Kaffeleverandør er svenske Löfbergs, men resepten er tilpasset spesifikasjonene gitt av Circle K.

Powered by Labrador CMS