Nyheter
Tar opp kampen om kaffekundene
Biltema har allerede kastet seg inn i kampen om kafekundene og tilbyr både burgere og drikke ved et titalls varehus i Norge. Nå satser de også på kaffeprodukter i sitt sortiment.
Den nye kaffen kommer i en forpakning på hele 450 gram med retro-inspirert design.
- Vi er fornøyde med å kunne introdusere en kaffe som smaker veldig godt, og som har en pris som står i stil til resten av vårt lavpris-konsept, sier Dag Bergby daglig leder i Biltema Norge.
100 prosent Arabica
Det finnes to hovedtyper av kaffe på markedet: Robusta og Arabica. Arabica kaffebønnene utgjør ca. 60 prosent av all kaffe i verden og kjennetegnes av en myk om aromatisk smak. Biltema kaffe er laget av 100 prosent Arabica-bønner av høy kvalitet fra Sør- og Sentral-Amerika, Øst Afrika samt Asia.
Den nye kaffen er en velbalansert kaffe med en lett frisk og syrlig tone i ettersmaken.
Miljømerking
Biltema kaffe oppfyller kravene for Rainforest-Alliance-merking, som garanterer at råvarene er produsert under verdige og miljøvennlige forhold. Standarden omfatter sosial, økonomisk og miljømessig bærekraft.