Papirutgaven

LEON har en helt sentral beliggenhet mellom spor 2 og 3 ved Oslo S. Her kan reisende få seg en rask og sunn matbit mellom fra tidlig morgen frem til midnatt. (Foto: Karine H. Henriksen)

Det blomstrer!

Tema for denne utgaven er kaffe

Publisert Sist oppdatert
, og nå har de også rundet avdeling nummer 100. etter de innførte nytraktet filtermalt kaffe til sine kunder. Tilgjengelighet er et nøkkelord her. Med grundig opplæring og økt bevissthet, har de i samarbeid med Evergood, laget et opplegg som kan gi butikkene 60 000 ekstra i økt fortjeneste.. Med naturlige råvarer og ingredienser, vil de revolusjonere måten vi tenker på rundt fastfood. Målet til den britiske kjeden, er å erobre hele verden - i likhet med Pink Fish, som vil ta verden med storm med norsk sjømat. Ett år etter han inntok sjefsstolen, har den stort sett stått tom. Sundby har imponerende nok besøkt over 200 Circle K stasjoner på ett år. Raskere enn det går det nesten ikke an å runde hver eneste bøye i Norges land. Men så er han også tidlige verdensmester i seiling.

Sommeren kom ganske plutselig i år, og nå blomster det rundt oss på alle kanter, i hvert fall i sør. I takt med nyutsprungne blomsterknopper, utvider stadig flere conveniencekjeder, og nye duggfriske konsepter lanseres en etter en. Det er en glede i dobbelt forstand!

, og vi har besøkt de store aktørene i markedet for å ta pulsen på hvordan kaffesalget går, og hva som skal til for å øke omsetningen. Men først har vi tatt en grundig prat med Marit Lynes i Norsk Kaffeinformasjon, for å få innsikt i hvilke trender som rører seg på kaffefronten. Nordmenn elsker kaffe, og spesielt svart kaffe skal vi tro tallene.

Etter omleggingen av Deli De Luca, har de hatt en økning på hele 30 prosent på kaffe

7-Eleven i Oslo, har hatt en formidabel vekst i kaffesalget

I MIX har de også satt kaffesalget i system.

Den britiske fastfood kjeden LEON, hadde premiere i Oslo 4. juni og kommer som et friskt vindpust inn på det norske markedet

Toppsjefen i Circle K, Christoffer Sundby, er glødende opptatt av sine medarbeidere og kolleger.

Ha en riktig god sommer, og håper det fortsetter å blomstre!

Karine Hildonen Henriksen

Redaktør

LES MER OM SOMMERENS UTGAVE HER.

Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnemnent

Last ned bladet elektronisk

Powered by Labrador CMS