Nyheter

God sommer!

Redaksjonen i Convenience tar nå ferie og vi er tilbake med aktuelle nyheter den 2. august. Her får du et lite gjensyn med noen av vårens mest leste saker, og send oss gjerne noen stemningsbilder fra årets trafikk rundt om i vårt langstrakte land.

Publisert Sist oppdatert

Sommeren 2020 ble for mange i bransjen en skikkelig opptur. Vi håper prognosene om at 7 av 10 nordmenn vil feriere i Norge denne sommeren slår til, det vil uten tvil føre til økt trafikk hos alle i conveniencebransjen. Så satser vi på at trafikken fortsetter utover høsten.

Har du en god historie eller har opplevd noe spesielt i din butikk eller serveringssted i sommer? Tips redaksjonen direkte.

Send oss stemningsfulle sommerbilder
Har dere tatt noen gode stemningsbilder i kiosken, på stasjonen, gatekjøkkenet, i butikk eller serveringsstedet i sommer? Kanskje har dere hatt rekordlange køer, flotte smakfulle nyheter på menyen eller feiret et jubileum. Send gjerne et foto eller to med en liten stemningsrapport/beskrivelse til redaktør Karine H. Henriksen.

Her får du et lite tilbakeblikk fra vårens mest leste saker på convenience.no:

Comeback for Drillo-isen

På 90-tallet var den fotballformede Drillo-isen å finne i isdisker over hele landet. I 2021 relanserer Diplom-Is klassikeren, og håper på en ny «Drillo-feber».

I Norge er det sukkerfri brus som gjelder

– 85 prosent av brusen vi har solgt hittil i år gjennom norske butikker er uten tilsatt sukker, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard fornøyd.

Se hvem som har fått kompensasjon

– Full åpenhet gir god innsikt i hvordan regjeringens virkemidler treffer og det hindrer svindel og juks med ordningen, sier direktør Lars Peder Brekk ved Brønnøysundregistrene i en pressemelding.

Freias første sjokolade laget av folket

Freia inviterte i fjor hele Norge til å lage sin egen vri på sin folkekjære Melkesjokolade gjennom konkurransen «Sjokoladeoppfinneren». Det resulterte i titusenvis av oppskrifter fra håpefulle, sjokoladeglade nordmenn. Nå er den første «folkevalgte» sjokoladeplaten å finne i butikk.

Burger King endrer retning etter 20 år

Den 8. januar, lanserte Burger King et helt nytt design for merkevaren og alle sine restauranter i hele verden. Den nye visuelle profilen representerer Burger Kings nye fokus i tiden som kommer. Her i Norge finnes det nye uttrykket allerede på tre restauranter.

Sterk kompetanse inn i Reitan Handel

Annika Sigfrid og Rune Bjerke går inn som styremedlemmer og Monica Ødegaard starter som Chief Operating Officer (COO) i Reitan Handel.

Dette var nordmenns favorittmat i unntaksåret 2020

Foodora-budene syklet over to millioner kilometer med mat og varer i fjor. Det tilsvarer 52 ganger rundt jordkloden. Les hva nordmenn bestilte mest av og hvor de bestilte aller mest i 2020.

Bytter kantinen med take away

I 2020 økte antallet take away-lunsjer med 40 prosent, sammenlignet med året før. – Hjemmekontoret har gitt det norske folk nye lunsjvaner. Nordmenn har byttet ut kantinen på jobben med take away på hjemmekontoret, sier Odd Stian Gullhav i Just Eat.

TINGSTAD:
Lanserer en helt ny bærekraftig emballasje for take away

Den 13. oktober presenterer Tingstad og Stora Enso et nytt og bærekraftig samarbeid. Sammen lanserer de en helt ny serie plastfri, miljøvennlig matemballasje: PureFiber by Stora Enso.

Mat & Marked 2021

Mat & Marked arrangeres onsdag 1. september på Litteraturhuset, Wergelandsveien 29, 0167 Oslo. Konferansen direktesendes også til digitale deltakere.

Meld deg på og se hele programmet her

Hva vil et regjeringsskifte bety for mat- og serveringsbransjen?

Tre spennende eksempler: Slik håndterte de koronaen

VÅRENS PAPIRUTGAVER AV CONVENIENCE:

Årets første utgave av Convenience

I årets første utgave får du et godt innblikk i hvordan Jafs-kjeden har bygget seg opp gjennom årene. Vi har også tatt en prat med sjefen for Burger King i Skandinavia for å høre mer om hvordan de utvikler seg videre med ny logo, nye eiere og nye fremtidsvisjoner. I tillegg har vi utvidet bladet med en egen seksjon for arbeidsliv og ledelse.

Her er årets andre Convenience

I denne utgaven byr vi på årets trender for iskrem og iskremtilbehør. Isbaren i Sandefjord tar oss tilbake til 50 og 60-tallet med sitt fargerike retrointeriør. Best-kjeden har benyttet koronatiden til å oppgradere mange av sine stasjoner, samtidig som de ruller ut sitt nye konsept, Pizzaeksperten.

Sommerens utgave!

Fisk og sjømat kan fint serveres til folk på farten. Det har Roar i bua på Tønsberg brygge gjort til stor butikk gjennom snart 30 år. Les mer om sommerens utgave her.

Last ned tidligere årganger
Dersom du ønsker du å lese våre tidligere årganger av bladet kan du laste de ned her.

Vi er tilbake med oppdaterte nyheter den 2. august, og kommer det store nyheter av betydning for vår bransje vil vi selvsagt holde dere oppdatert.

Convenience ønsker dere en riktig travel og god sommer!


Powered by Labrador CMS